Thursday

once

Once when Guattari got up, he shined his shoes. They were the invention of an ecosophy. A sort of circle of language.



Then was the time to write the last article . Before death .

Friday

Deleuze/Guattari : Nous deux

Deleuze/Guattari : Nous deux

Yes we too worked and travelled together in our nomadic
travellos we whirled the machine
ensemble
hovering between the idea
two places
meeting over the transversed manuscripts and their desire-hearts
orchard and bee
sweeping into the gardens
of thought desire and the body


Deleuze/Guattari : Nous deux
Paru dans Libération le 12 septembre 1991
par Robert Maggiori
Mise en ligne le jeudi 29 juillet 2004
Comment pense-t-on à deux ? Les auteurs de « Qu’est-ce que la philosophie ? » retracent l’histoire d’une amitié sans intimité, qui fonctionne à l’« accordage » et au « branchement machinique ».
Ils ont peu d’amis communs. En dehors de leurs séances de travail, ils se voient rarement. Lorsque l’un écrit seul un livre, il n’en parle pas à l’autre... L’un est philosophe, l’autre psychanalyste. L’un est né en 1925 et l’autre est de cinq ans son cadet. Ils ont signé à quatre mains l’Anti-Œdipe, qui les rendit célèbres, puis Kafka, Pour une littérature mineure, Rhizome et Mille Plateaux. Et, aujourd’hui, Qu’est-ce que la philosophie ? Dans ce livre court un étrange « personnage conceptuel » : celui de l’ami, né en Grèce en même temps que la philosophie. Amis, Gilles Deleuze et Félix Guattari le sont assurément. Mais d’une manière telle qu’elle explique leurs productions théoriques communes et rend compréhensible le fait qu’une œuvre philosophique, fait rarissime, puisse être « cosignée ».
Gilles Deleuze et Félix Guattari se sont connus en 1968. « Quand j’ai rencontré Félix, nous dit Deleuze, j’avais fait de l’histoire de la philosophie, de la critique littéraire et deux livres de philosophie, Logique du sens et Différence et répétition. Ma rencontre avec Félix s’est faite sur les questions de psychanalyse et d’inconscient. Félix m’a apporté une sorte de champ nouveau, m’a fait découvrir un domaine nouveau, même si j’avais parlé de la psychanalyse avant et que c’était cela qui l’intéressait chez moi. Notre travail commun s’est fait surtout entre 1970 et 1980. Puis il y a eu un arrêt et chacun de nous s’est remis à écrire tout seul, comme si, provisoirement - ce n’est pas du tout qu’on était moins amis ! - les possibilités de travail étaient épuisées. Elles se sont représentées tout récemment. Il n’y a là aucune recette. Le seul critère est que "ça marche". Au début de nos relations, c’est Félix qui est venu me chercher. Moi, je ne le connaissais pas. Je crois que ce qui m’a frappé le plus, c’est qu’il ne soit pas philosophe de formation, qu’il prenne donc, vis-à-vis de ces choses, beaucoup de précautions, qu’il soit presque plus philosophe que s’il l’était de formation, et qu’il incarne la philosophie à l’état de créativité. » Les souvenirs de Guattari sont presque identiques. « J’avais été très impressionné par la lecture de Différence et répétition et de la Logique du sens. Dans ma façon de repenser ce qu’on lui disait, il avait été frappé par la dissidence très marquée par rapport au lacanisme, qui était déjà dominant, et par ma façon d’aborder les problèmes politiques et sociaux. Il m’a incité à mettre tout cela en forme. Mais la période ne se s’y prêtait pas tellement, et moi j’étais loin d’être préparé. Il m’a alors proposé qu’on fasse le travail ensemble. C’est moi qui suis allé le chercher, donc, mais, dans un deuxième temps, c’est lui qui m’a proposé le travail en commun. Ce qu’il m’a apporté, depuis le début, c’est une écoute sur des aventures théoriques pour lesquelles j’étais dans une solitude totale, un encouragement à des élaborations théoriques que n’importe quel autre interlocuteur m’eût conseillé d’arrêter ! Ensuite il m’apporte un background philosophique extraordinaire, la machine de travail, la machine de réflexion et d’écriture. » Une œuvre philosophique se fait-elle donc « à la machine » ?
C’est que, en réalité, la façon de travailler de Deleuze et de Guattari est bien étrange. On ne saura pas grand-chose sur la confection proprement dite du manuscrit (« c’est un secret », dit Deleuze ; « par allers et retours, par versions successives : le travail de finition, qui est souvent fait par Gilles », dit de son côté Guattari). Mais la méthode de travail, elle, semble suivre des règles bien précises, qui se sont imposées d’elles-mêmes au cours des années : « Je crois, dit Deleuze, que deux éléments surtout interviennent dans notre travail commun. D’abord des séances orales. Il arrive que nous ayons un problème sur lequel nous sommes vaguement d’accord, mais nous cherchons des solutions capables de le préciser, de le localiser, de le conditionner. Ou bien nous trouvons une solution, mais nous ne savons pas très bien pour quel problème. Nous avons une idée qui semble fonctionner dans un domaine, mais nous cherchons d’autres domaines, très différents, qui pourraient prolonger le premier, en varier les conditions, à la faveur d’un tournant. Kleist a tout dit sur ce qui se passe ainsi, quand, au lieu d’exposer une idée préexistante, on élabore l’idée en parlant, avec des bégaiements, des ellipses, des contractions, des étirements, des sons inarticulés. Il dit : "Ce n’est pas nous qui savons quelque chose, c’est d’abord un certain état de nous-mêmes..." ; il s’agit de se porter à cet état, de se mettre dans cet état, et c’est plus facile à deux. L’autre élément, c’est les versions multiples. Chacun écrit une version sur un thème donné (qui a été précisément dégagé dans les séances orales). Puis il la réécrit en tenant compte de la version de l’autre... Chacun fonctionne comme incrustation ou citation dans le texte de l’autre, mais, au bout d’un moment, on ne sait plus qui cite qui. C’est une écriture de variations. Ces procédés à deux ne font que grossir ce qui se passe quand on travaille seul. C’est la même chose de dire : on est toujours tout seul, et : on est toujours plusieurs. On est seul à deux, et plusieurs quand on est seul. Toutefois, la condition pour pouvoir effectivement travailler à deux, c’est l’existence d’un fonds commun implicite, inexplicable, qui nous fait rire des mêmes choses, ou nous soucier des mêmes choses, être écœuré ou enthousiasmé par des choses analogues. Ce fonds commun peut animer les conversations les plus insignifiantes, les plus idiotes (elles sont même nécessaires avant les séances orales). Mais il est aussi le fonds d’où sortent les problèmes auxquels nous sommes voués et qui nous hantent comme des ritournelles. Il fait que nous n’avons jamais rien à objecter l’un contre l’autre, mais chacun doit imposer à l’autre des détours, des bifurcations, des raccourcis, des précipitations et des catatonies. C’est que, seul ou à deux, la pensée est toujours un état loin de l’équilibre. »
Félix Guattari parle également des rencontres régulières, des séances orales et des textes qu’on fait passer d’une mouture à une autre. Et il précise : « Nous sommes très différents l’un de l’autre : si bien que les rythmes d’adoption d’un thème ou d’un concept sont différents. Mais il y a aussi, bien sûr, une complémentarité. Moi, je suis davantage porté à des opérations aventureuses, de "commando conceptuel" disons, d’insertion dans des territoires étrangers. Tandis que Gilles possède des armes lourdes philosophiques, toute une intendance bibliographique. Cela peut créer un décalage de méthode. Mais ce que nous faisons ne fonctionne pas sur la base des débats ou de résolutions de conflits. D’une certaine manière, il n’y a jamais opposition. Le problème est de chercher une confrontation, un "accordage" des processus. Parfois, l’articulation et la jonction sont immédiates. Mais ce n’est pas toujours le cas. Il arrive qu’on n’articule pas un concept de la même manière ou sur le même terrain. Bien qu’il y ait, naturellement, intersection. Il se peut aussi que la jonction ne se fasse pas ! Chacun garde alors "en attente" ses formations conceptuelles. » On le voit : il n’y a rien, là, qui ressemble à une « conversation », à un « échange d’opinions ». Deleuze : « L’un se tait quand l’autre parle. Ceci n’est pas seulement une loi pour se comprendre, pour s’entendre, mais signifie que l’un se met perpétuellement au service de l’autre. Celui qui se tait est par nature au service de celui qui parle. Il s’agit d’un système d’entraide où celui qui parle a raison du fait même qu’il parle. La question n’est pas de "discuter". Si Félix m’a dit quelque chose, moi je n’ai qu’une fonction : je cherche ce qui peut confirmer une idée aussi bizarre ou folle (et non pas "discutable"). Si je lui disais : au centre de la terre il y a de la confiture de groseilles, son rôle serait de chercher ce qui pourrait donner raison à une pareille idée (si tant est que ce soit une idée !). C’est donc le contraire d’une succession ou d’un échange d’opinions. La question n’est pas de savoir si c’est mon opinion ou la sienne, et d’ailleurs jamais une objection ne sera faite. Il n’y aura qu’amélioration. » Guattari le disait : il s’agit d’un « accordage », d’un ajustement. Lorsque l’ajustement se fait, naissent alors tous ces concepts dont l’œuvre de Deleuze et Guattari foisonne. Concepts de père commun ou de pères différents ? « Aucun de nous, répond Deleuze, ne s’attribue une paternité des concepts. Pourtant, j’ai, quant à moi, un fort souvenir de l’introduction de telle ou telle notion - contrairement, sans doute, à Félix, qui est plus oublieux, plus généreux -, même si, ensuite, on la transforme complètement. Par exemple, la "ritournelle", à laquelle maintenant je tiens énormément, est due originellement à Félix. Le "corps sans organes", c’est moi qui l’apporte, en le prenant chez Artaud. Mais toutes nos notions sont communes, bien qu’il nous arrive de prendre jusqu’au bout une notion commune dans des sens qui sont propres à chacun ! » Concepts orphelins, donc, ou nés, eux aussi, de la « machine de travail », comme le confirme Guattari : « Il est très difficile de dire si à tel ou tel moment l’un de nous a été le premier à articuler une formule ; elles passent toutes dans le laminoir ! La déterritorialisation par exemple, formule barbare que j’ai articulée, Gilles l’a articulée, lui, avec le concept de Terre qui n’était pas, au départ, dans ma perspective - mais, du moment qu’elle est mise en commun, elle se trouve refondue. »
La relation entre Gilles Deleuze et Félix Guattari est assurément une relation discrète, si le terme renvoyait à la discrétion, certes, mais aussi à la discontinuité. Il ne réalisent pas, à tous les deux, une « microsociété d’amis » - qui est aussi une société de rivalité et de compétition -, mais, pour prendre leur langage, une sorte de « branchement machinique ». Leur amitié n’est pas de celles qui créent la « fusion », l’intimité, la confidence, ou qui fait « avoir mal à l’épaule de l’autre », comme le disait saint François de Sales. Amitié sans rivalité, amitié sans effusion. « Gilles et mois avons une certaine propension à tutoyer quasiment tout le monde. Et pourtant, depuis plus de vingt ans, nous nous vouvoyons. Il y a entre nous une véritable politique dissensuelle, non pas un culte mais une culture de l’hétérogénéité, qui nous fait à chacun reconnaître et accepter la singularité de l’autre. Nous avons fait beaucoup de choses ensemble, et pourtant, c’est paradoxal, j’ai toujours essayé, et il a fait de même, de ne pas interférer, de ne pas faire intrusion dans sa vie ou ses préoccupations. C’est peut-être cela que vous appelez la discrétion. La confection d’une machine de travail implique cette micropolitique du dissensus. Ce n’est pas un maniérisme prétentieux. C’est comme ça. Si on fait quelque chose ensemble, c’est que ça marche et qu’on est portés par quelque chose qui nous dépasse. Gilles est mon ami, non mon copain. » Voilà sans doute la condition pour que penser à deux ne signifie pas penser la même chose mais « penser une différence ». « Il faudrait, conclut Deleuze, parler de la pensée à deux comme les psychiatres au XIXe siècle parlaient de la folie à deux. Mais ce n’est pas grave. ».
Gilles is my friend, my partner... It's necessary to speak of thinking together, like the old idea of a folly together. Coupled thinking .. bUt it is not worrisome, not a grave thing... but it is light, the levity of creators...

Guattari, homme d'affluences

Guattari, homme d'affluences InDeed SaiTH Jill here is the Guattari Machine the medias res of betweenness and starts in the middle
lanewhere LaBorde is the force that through the honeysuckle thrives the coleen and her whee lassie Ho.

"De Félix Guattari, on publie aujourd’hui Ecrits pour l’Anti-OEdipe, une « mine » de textes inédits, notes, fiches de lecture, boîtes à outils, coffrets de concepts que le psychanalyste, à partir de 1969, a adressés au philosophe en vue de la construction de cet « étrange navire » que sera l’Anti-OEdipe. On a sans doute quelque mal, aujourd’hui, à entendre la déflagration que provoqua ce livre. C’était, a-t-on, dit, une bombe placée sous l’édifice de la psychanalyse, du freudo-marxisme, du lacanisme, de l’anthropologie structurale, sinon du « mécanicisme » des sciences physiques et naturelles. Mais sans doute faut-il ajouter bien autre chose pour comprendre son impact : le déploiement nietzschéen des « instincts joyeux de la guerre », une irrévérence absolue, une force, un style, une inventivité sans bornes, un grand vent tempétueux qui faisait passer dans la pensée tous les courants créatifs de Mai 68, ébouriffait, chamboulait, « déterritorialisait » tout ce qu’il touchait, la conception du désir, la libido, le corps, la notion de sujet, la signification qu’on attachait à agir, penser, signifier, agir, jouir, produire... Le livre était lui-même cette « machine désirante » qu’il théorisait. Il paraît en 1972, sous la signature conjointe des deux amis, dont l’oeuvre commune se poursuivra avec Kafka ú pour une littérature mineure (1975), Rhizome (1976), Mille Plateaux (1980) et Qu’est-ce que la philosophie ? (1991).
we wrote together a becoming the little mouse
scribbling over the page forth and back Since we already so many it was already quite a lot worlds ...if the singular subject was desire itself ... we understood that an author a point a radius of subjectivity in its outwardnesS ... not eliotness
« Nous avons écrit l’Anti-OEdipe à deux. Comme chacun de nous était plusieurs, ça faisait déjà beaucoup de monde. » Si « le seul sujet est le désir lui-même », et si le désir est directement force sociale et historique, production, flux parmi les flux, machine au moteur immanent qui dessine des nouvelles formes d’agrégation, on comprend qu’un « auteur » puisse être tout au plus un « point de subjectivation » transitoire, « évanouissant », et, plus sûrement encore, un croisement de « lignes bifurquantes, divergentes, emmêlées », un « agencement », une multiplicité donc, à laquelle, pour simplifier, on aurait donné le « Deleuze-Guattari ». Pourtant, bien que l’un et l’autre aient travaillé à se rendre « méconnaissables », la « paternité » de l’Anti-OEdipe a été, avec le temps, attribuée à Gilles Deleuze, ne serait-ce qu’en raison de la place prééminente qu’il occupait dans la philosophie. Guattari aurait été tous les affluents, et Deleuze le fleuve d’écriture, l’un le chantier, l’autre la maison. Il est probable, en effet, que la « dernière main », le formatage, la finition et la finalisation de l’ouvrage soient revenus à Deleuze. Mais il est certain que Guattari a eu tout sauf un rôle « ancillaire ». L’Anti-OEdipe est « ce qui s’est passé » entre eux, une circulation, pour reprendre leur lexique, d’affects, de prospects, de percepts et de concepts, un va-et-vient ininterrompu de textes produits et corrigés par l’un et par l’autre, de façon concise, articulée et mesurée par Deleuze ú qui dit être semblable à une « colline » ú de façon plus torrentielle, exubérante, accélérée, « schizo-analytique » par Guattari, qui « n’arrête jamais », « a des vitesses extraordinaires », et que son ami compare à « une mer, toujours mobile en apparence, avec des éclats de lumière tout le temps ».

Les Ecrits pour l’Anti-OEdipe témoignent de l’apport décisif de Félix Guattari : même le langage et le style de l’Anti-OEdipe semblent davantage devoir à la furie néologique dont il y fait preuve, qu’à l’expression somme toute classique des livres que Deleuze avait écrits juste avant, Proust et les signes, Logique du sens ou Différence et répétition. Et ils confirment le nombre de « champs » que Guattari a permis à Deleuze de voir sous un autre jour, tant pour ce qui est de la psychanalyse, de la psychiatrie, du lacanisme, que de problèmes politiques et sociaux. Ces Ecrits, Stéphane Nadaud a préféré les classer par « parties » ou « plateaux » (« Psychanalyse et schizo-analyse », « Incidences militantes », « Linguistique pragmatique », « Plan de consistance »...) au lieu de les donner par ordre chronologique, qui eût été plus à même de montrer les « moments » du dialogue avec Deleuze, mais, c’est vrai, aurait caché le nomadisme ou le déploiement en rhizome de la pensée. On les laissera découvrir, évidemment, en annonçant qu’ils exigent une accommodation de l’oeil et de l’intellect. Certains sont d’une lumière crue (« On travaille dans l’inconscient comme on travaille dans l’électronique ou la métallurgie. On met en place des unités de production »), d’autres d’une opacité totale, comme est opaque parfois la
Nomadism of word term bunching of furied neologism

parole qui s’enflamme ou bégaie parce que, généreuse, elle veut tout dire, dire ce qui n’a jamais été dit comme ça et, pour le dire, invente des ritournelles, fait s’accoupler de façon monstrueuse mots et idées, notions et concepts. De la matière brute ú un minerai, donc, qui, sur le tapis roulant qui va et vient de Deleuze à Guattari, est concassé, trié, dégagé de ses impuretés, pour pouvoir donner une once d’or ou « quelques grammes d’uranium enrichi ».

Qui a écrit l’Anti-OEdipe ? Quelle question : Gilles Deleuze et Félix Guattari ! C’étaient deux amis, qui se vouvoyaient. Ils étaient tour à tour ou en même temps mine et mineurs, bois et charpentier ú et réalisaient si bien l’« agencement de leurs différences » qu’ils auraient pu tout aussi bien être un architecte ou un sumotori. « A nous deux, Félix et moi, nous aurions fait un bon lutteur japonais. »
And soAnd So Franny Felix was coming into her Own at last the Name Guattari the 'bad' Uncle traitoring down the byways and highways of Time was a Shining Vessel to Let the PhiloSopher In. the Action of DesSire the schizz-flows the backward tremble glance of the machines whirring humping
is inside the words you cannot find the split verb infinitive of its desire
bodies and bold aplenty

Indeed the two Daddios was Cool and Kempt making the Onetwo TwoOne toOne Onetoonetotwotootootutu You dig it was the dance a tootoo Same with Milles Platutu. Why be SUrpRIse when Musicans do that all thee Time .?

So my I LovE you as EveR.





what is Duchess and desire

its poetry aNd the seven seas
its her hands frozen but her eyes seeing into my soul
Oh lon g gone 'go was the knight's heritage
the age of t and the sickle of cinnamon and communist desire
the free bodies of flux flow the red river of communism desire
the blanket that speaks for alL and many
the many free ones of their debts
indebeture designed to end the credit lineages of power poopers
their shit shit shit
Capeetalism

Pee Pee caca

Schizophrenia does not play that game
its decodes the broken surfac
e

finding aface to free


not a fee to a face
what desire of bodies

spiritual song
yes I will do it I will
I will do what you asked

I will
will you do that for me? will you do that?

will you come to me
coming around the mountain when she comes
she 'll be riding six white horses when she comes
the curls of the waves riding the sea

the wolves her loom across the sea walk
where we did not kiss
we sauntered her body



O my Suchness I miss thee!

O my Duchess!

Saturday

Gilles Deleuze - Philosopher - Biography

Mona, Jill and Franny, the lover s __ better to be Deleuze than no one seh-he said, and her thousand tiny sexes .
And we were fans of Thomas Chatterton, 'the boy wonder' as W.W. wroted, and he was wondrous amazingful sweet arsenic_ed poet selfsuicided flung arm over couch in garret of Grub street. and I am an eighteenth century poet, sentry ditty guarding my soul, thy immortal longings with in ya soul, yer soul of rhythm and pole, so then our philosophers love poets as doctors and matrixial wanders of the matriglance and the erotic antennae that borderLand us in

in in in

the mother right mother left.





Gilles Deleuze - Philosopher - Biography: "'We don't claim to have written a madman's book, just a book in which one no longer knows-and there is no reason to know- who exactly is speaking, a doctor, a patient, an untreated patient, a present, past of future patient. That's why we used so many writers and poets; who is to say if they are speaking as patients or doctors- patients or doctors of civilization. Now, strangely, if we have tried to go beyond this traditional duality, it's precisely because we were writing together. Neither of us was the madman, neither of us was the psychiatrist; there had to be two of us in order to find a process that was not reduced either to the psychiatrist or his madman, or to a madman and his psychiatrist. We wrote twogather the Mille Plateaux of our desire deity __ we were machines flux sexes the vovvovvoyeurvoyant of delire of reading the text avant le lettre InSide the inside __ barrow and flame of fire
The process is what we call a flux. Now, once again, the flux is a notion that we wanted to remain ordinary and undefined. This could be a flux of words, ideas, shit, money, it could be a financial mechanism or a schizophrenic machine: it goes beyond all dualities. We dreamed of this book as a flux-book.'
(from 'In Flux' in Chaosophy. By Felix Guattari, Semiotext[e], NY, 1995.)" You dig? she said to me turning her head.

You know how it goes, Franny, its a flickflux like our bodies that flow and bleed, internal to eternal dreams on the backs of babies and thousand I's to fabricate the imbrications of sex. After that we are free as the bodies we see seize and becomes a mouth to stand extraordinary pain, the UnExPectEd the UnTimely one of the Breast & Back

Lilted backwards over somersault head frontward to forwarding

a kid's smile in your face for the rest

of the day

and SO Franny said, Shhh. It's our

biggest Secret, that we love more than are loved....

some thing sublime about that passing that, en passant

More after good book. And she shook her terrene locks a tawny look in her eyes' grasp .

Friday

rhizome rome

Rhizome So that every rhizome has its cowgirler


rHizome GraSs for the travello she has seen multiple travellos...



So you ride the cowboy rhizome in the grass dans le milieu in the midst of the mound the pace the place the navigate gate gate paragate bodhisattva! prance around like someawkward twentysometime yerold. not so many like thee professional but what is shite that ruches around the Milton dog,

the leash that is habit
the purely puke aback date of your love
revival and hatred

not so like inside against the body & murderous ways
staves of giants in your skin maculate the clavicle of bone
and pistil a name baked wedding divorced like your shyness
as when a dog pees backwards reeling
the forked in and the nouns chime before
after lather
when basked agains' the adverb he hears the slay
crack in its onlie begotten one as the wished for height
comes on their backs



Posted by Hello



two backed bodied
as when the Homer trestles the miller
Achiless sombers her sword down
Penthislea ranges her tombeau
a maitre le deux fois
in good faith badfaith

Thursday

fictions of lovers a tiny thousand sexes...erotic blossom


Mona, Jill, Franny, the lovers, les amants __ better to be lovers Posted by Hello

a thousand tin y blossoms were the petals of their kisses over the eternal return
of lovers
their smiles
over space and time

crossing the mist, the burrow
a travelled logue between their sheets
over the damns
under the culverts
meetin'
in the
secret sacred
counter

where lovers met

Mona, Jill and Franny, the lover s __ better to be Deleuze than no one seh-he said, and her thousand tiny sexes . Posted by Hello

Wednesday

passion move to the left ... move to the right...stay to the Rim ..




Man is a useless passion, said Sartre in a fit, or was it a pique of passion, in Being and Nothingness.
Spinoza, the old spin doctorii hiself, said Passion is negative, and weighs the person down, so we can't have that. but the
L O V E R S

said
Passion Passion and
More Passion

Until it was too late.

Kierkegaard replies,
once you are
in love, the moment of in-love, you know then, it is over.
Passion__passion play of tropes and epistemes.

Chaosomosis Pragmanticist ____________


yes passion, well as you can guess, or knew fully well passion is the pea of poetry and in philospheefee its outlawed by PlatonPlato who was says Dada Nietzshce a poet who wrote because of the beauty of the youth of Athens. Now that be passion , is it not?
Passion, obssession, ravage. One controls to lose patrol, to defer the speeding desire of your body.
Spinny the old lens maker doctor, was certain that Passion was negative and sadness especially was wortheless as it made on passive, and so on. and so on.










Jill writes
the spirit roams its nomadic territoire the student strikes is forever and evereffervescent scent of her body across the harbour view of the blog opened space of metacommentary


So franny and Mona then later Oona was cost of money produce . what produce was the leather that cost the money which cost the body. was profit a territory of?
so waste then!

helas!


mon valour
mon chevalier

mon sing song swong


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Later in an envelope marked nowhere, in her pastcord to some she read:what is prose poetry? Jill replied not a seconde time, not a third time, not a fourth time, not a fifth, not a sixth, not a seventh and so forth. Really, it is the schizoanalysis of epistemes as leisure they do astral belts across the waist line, sundering
crashing down on my lips. What? does this have to do with genre? Genre? she asked his hasp unbuckled to the shirtnave of his u
lulation.


Genre-generation gene genesis belly button, eight time, nine time, schizo time . Prose poetry is when the poem escapes the limit, no, the margin of the page. Blogpoetry in prose, is the navel esacapade of joy with language. so many bodies, in so many space. not ruled. by the margin of time. not margined by the rule. a spaceogram of lips across the bodies mullioned locale. souciant. hahahah . that is not very funny. what are you talking about? You see he, artaud, suffered from the body without organes , not all of us do. How to make a body without organs was more fun in the sober lakes of Norway. Can you speak English? I speak Snoreway. Blogprosetry. A blog poem is itself a novel genre. Not. No.T. So it sheemed. Not then a youth would a padre to spokem see home. the barmaid. the maid of the bar, the barrio chic .
can one discourse this far without losing sight of the thing itself? we halt enough of this blather of the of about. and
Do. Do there mon pragmanticist.
We love wethee.

Monday

Jill knew

Jill knew she had to find a commercial. She was anthroplogy, not apology ugliness had no space in her fife. Not so, was laotse, not vietnamese. What was the speeding of a picture in her occidental lair? Was lair a pear of breasts? a Pair of breasts, a pair of breast. Apparent breast . of colour and nuance was the fair knight travelling of schizophrenia and her frightened names, the haphazard ghouls, the ___ something something something and then more something nothing nothing nothing.

Words was utopic.



Re: Re: What's the meaning of "non-commercial"?

a commerce
ecommerce
a commerical for your words
a commerical break
a break commercial
word merchant
word smuggler
shipping words
shipped words
snipped parses
parse word ship
send time

Mona knew if she was not part of the Lennist artistocracy of hotspotbloggers she was groomed and doomed to a communist sit finish! what a desire of red! and red she was in the face blue blush.

Friday

sheets and between



the whole of Western culture and the Christian god are part of this... lifting the doll of Frederick the Second...



"it was the day" "seemed like the seams Madame, seems?" 'ok wait'd for the flight' ended democracy now
came to the end
'spoked my foot'
'rained all night' got in the way 'made the best' "of a situation' "waiting for the train
penned the mouth'
what's that?" she worked a long time at that " 'so it goes' yes like her ass was a similitude' could be the night 'was her face' in the asbestos master of her part' "What? I cant see the 'point yer making' narrative details its breeze 'fails' intaglio burnt sienna not knot knocking knees by Id wood "so cant balm the horses" 'ta fuck?" means yes Doctor Sissy pull yer ass 'down' this is darvhadam buttock plate 'will you?"
"whip my ass"

not so
not so
not so in the

"Is that some grail you looking for?" Her ass was blue night her palms were 'painful unspeakable' bod brok her name a radio on the airwav__


telephone broke O her Lips

not so in the dread

'what dread was her pages turned he went to the breast his hand on her ___"


Come now there is "no pad"


The "End"




Mona LOVesSadmires Molly B.loo. M.

Mona didn't just admire her, her heart leapt kilos, her breath, upswung hefted breath of, and up the hearts and paces, Molloy Molly, of her drifting ways. Her purlieued Irish face .. pearl hued, hushed. Molly sat at the table abalk the ocean cabinets so did Franny. As when Mona and Jill and a dancing bilk and and Irish jig.


Her heart went wild tight in the taut caught steal of its instant love potion . His voice to her afar off in the jungle of distance was nothing not a thing to the geos of emptiness the space of boredom its kingdom , for Mona was a play on time.


An Irish big


A Germanic Deep

heart in the whole
hole lambasted land
of her rocking storm
her reckoned becoming open

And t'was Mme. Molly blooming the soft suckle of her points, the thrushs gatherin' .

And other lovers she thought of daytime nighttime tho' geographies seperated their bodies .


Molly Bloom was a lay lady who Mona'd admired from the depths and deeps the dopes and leaps of her soulhosoul. Her patitions and yeses, her guesses, messes and besses, her bestest and testests her testes! what! she said the grass growing up behind her, and her roamed deep Irish grace with the R's rollin' down Posted by Hello

In the filmway of her soul was the mark of the mad, the madcap foolscap of traumsong and her silent rent pretty near the daughters of singalong the Liffey .

Traum Dream Syberberg Edith Clever __ So we speak into dreams our bodies a salt , pleasure on the other shore. Posted by Hello

Wednesday

Ulysses -- 150th plateau Troy.

Ulysses one fifty I saw you I saw you in two in strange distorted voices sawing zzzz zzzz then rings around the rosy the rosary beads and the roasting beads and roasting head of the virgin cannibal heart skewed on a stake faggots piled up at the feet Stoan of Arc her 'sweet' sweating 'lips' scorched brows, scratched throat eyes eyed by my desire my cock lipped by her mouth I saintly Jesus sucked out by her I saw I saw you I saw I saw I saw and saw I see-saw


Will Jill and her stochastic Spinoza have approved and Franny and her entelechies have danced the ineluctable modalities of boats and seas with the yes of mermaid and murmurs of mothers in the roll me round the earth belly dada come rumm rumm made me home Would anything had been so kind in the D of Libido and rodeo Rodeo not video around the sarcastic liver of grooved moved and tubed coasting under the side of the feminine rhyme and rhymster hipped by morpheme and deranged comfort O my feet my fete my feet! inside my blood and needles and pins is not the thing its wherewithal of zero and zany . O zero and Zerro! of chevaliered childerhoods. I have reported thee to the sun things like those must be heard to be relieved, and I am soft rift of cannibal waits. I am the heard one which peeled and peeped back his face, and she is the learned by the abyssm mysterium tremendum tremendyumdyum! Reeled by rivers and water wagons Not the summer long when Satan -- poor soul sod! -- deterritorialized the free moving energy of capitalism to make space for his evil soul -- sporting his sad Protestant hat against the Catholic god of monotheism a disease like Mono Mono and Mono is high fideleity you could say against sisysters and mothers. O Ulysses be my shadow in this well-fallow rounding land of huggers and muggers

Sunday

Hulsenbeck- Dada DrumDrum New YoRk Psychoanalyst

HulSenBeck
became a psychoanalyst. member that/ not schizologue delove /
She 'wandered' in the town, a two ton truck in her mouth, a charitable bar creating space
for her pensee c'est fait dans la bouche. Ton[e] bouche mon amour
.


[brush the bush of her sex, a conch here fell from heaven to my mouth. Oh she was far/ far then? far then? a body lapped in space, grieved my agon ]

Amour? Armour, Of Infinite Knight without Calvary. To China, then, Lachine where I river
the paddies. IridzmanenFrance balking at the necks not matterbating in the teletype promters
of jekkylhiddensex a hex on your perfumes! what lingo spokes to us? are the suds in the soap, dear?
do we lather the blights, or gimble the hoots
come black there is more 'black lace'
the world is on its head
what head is on its end?
a german lady in panties, not a shemale
but aboywoman, sleek back
Noble language, irreverent
climate of fever in your fingers the old days 'down by the grace'
Oh grace do you recall when you young, half-naked
wandered by the House at the Farm?
O then she was not a boy
Then he was a virgin
recall that blandishment a word named praise
not bewilder by the tree of night
or the soft of dainty
its high hand a tickle of praise
before the wiresthat trip kaboomjaboom phono optophone

_____________
Juxtaposition not collage. Practice born of do not theory prior to priory. Rose, not tulip, two lips before dawn.


drx: Teletext Babez


__________ End the seizure of bodies...



And Franny rested her case.

Saturday

rhizome method sidewise frontways mont'age...

The "rhizome" allows theory and researchthat allows for multiple, non-hierarchical entry and exit pointsin data representation and interpretation.--Mille Plateaux - Gilles Deleuze and Félix Guattari, volume 2 of Capitalisme et Schizofrénie (_____) Some plateau of slaphappy Daddio en Paris, Je suis une jeune enfant , je me foutismesphantasms deluxes pas de grants svplait. My non profit company One Thousand Plateuas. VolUme Lume Loom of the plateaus the plates which shift, shift volume Loom Loom Sound
I Tristam Shandiosa the girl speaker of this tog am the same serial no of your wish list, swinging your caper, the robe and toga of desiree. Some telephonetic that was. What shiziphonetic curve of yes, the ass meandering in the yes no yes no yes no the rhythm the maybe of ...

So Jill then and Franny, Mona shall see the smooth of widows as they crawly crawl back up the buttocks of the feldspare field its flesh. Next to threes and twos kissing the buttocks patting the curves of thighs, coming on the ....

it's good

In the tell-tale signs of cities were the numbers of houses, homes and lovers. were the naming of children and rice, over hill and dale, the cupping of haunches and hands, the rattle of budding bones over the house built strongs of the lake. there, then then, this then, this place that, the vocalities over space. a recurring poem

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It's good I haven't seen this before
fore as in forehead, and deck and castle
(not your or his castle,) so many, many
should it be a saint if you would say,
or is that Onan? so now the concealed is
revealed taken away from its expression
of columns greek facings Stonehenges

Charlie chaplin or Hitler it's not all the same to me

no, it's not a dancer's, not the same as
things that cannot be
You say this to me and
I am Nimrod and the breadth

Thursday

MY One ThoUSandth Plateau SaiD Jill the Franny

_SIlEnce the Lyrical VocaBle. Able Vocal.
_______________ In the middle of mountains, cheese, the robbed broken pedlar
"

Reminds me of a number a fate from a former time
when love flowed like the
numbers of the day and
you were there
-- but through this scrappy life of
mine
nothing's been clear Dont TheoRize so BloodyMuch! Dont PRoSoDiZe!

this isn't much of a poem is it , with
weak hands
weak feet
weak knees not knowing what to do next
not knowing
which way to go
hea_ring the great roar in their graves -- U need a hearing aid! the beat, if there is one, sucks!
past

without a woman what's a man [James Brown please]
a man without a woman's not a woman not
a man -- blablablablabla-- been seen been done.
flooded flowed on the river of death

hauled him up in a basket ALL this is gotta
to her love GO
that was love like in the old days
goes on now and heard the
trumpets

who said all this with the GhOst at His taIl? Was this a bodywithoutorgans, or a dictatorship of poetry?

Flourish which calls its name "



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Jill heard about the great coupled called History and began to love her name and named her love and when A and C were seen to her she saw it was their fortune to love faithing believing everything was a rivered possible laved with the intent of their force sex and .. So it was and she was and saw; and One piece it was of a garment ripped cutting her face and breast for love of him and his loves. O Jill O Mona who loves history in her hindmost parts. What a racket and racketting it was to Love with a capital or not a knot to twist and turn sinew your pages of stealth and health. Not like this thing the lunatic lover and poet shamble and shanked by full moon and hangover vows from the monasteries. After the primal dance the monkey the ape of love ape me. My One THousand Plateaus.
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guyotat_manuscript __ the work before the work the work_ volumes. Posted by Hello

Pierre Guyotat _ looks aside . I, Pierre Guyotat having ...  Posted by Hello

Tuesday

Isou's nephew

ogonek.


He said

while holding forth at the congress of Paris, as I sat in Mona's mother arms, that year, 1959 the last one Tzara attended, and his hussy down concretions were the abstract statics of Lemaitre and company. ANd then Brion Gysin popped in sayin'

the word is ogenek. what the hek. and there was more later, and the americans were very nasty then
and we had sour grapes
and green vowels, care of Arthur Rimbaud company and Limited.


to be continued.

Isou's nephew

Jill knew

Jill knew she was a wireless head, and lived her audited schizophonica each & every day,, the dead fit filtered voice augagull in the air, hepped bythe night and wounded in her eternal basin


what template of trombone rattled her ears

was Mona the schizo dialduet of her sheared calibird?was the night a repetitious word if ever there was one, a dog splayed mattress to wonder and wound,

hacked by the hour inside the drug addict fortune
each blog a tenderbuttock to her eyes spilling a fortune of seed, Onan and the cambric trail
of capric acids
surrounding the ears
littering the groin
not an intent lyric to rong but a rongrong of rause and her identities were the dead voiced hyper of the irish buzzer and its racket. not a slammer in the heel but a

Mona named this a carabineer and the sanctimonious chase of relief bas relief and high relief of

high school
intaglioed measure of foot feet pressing up against the nails
and the sex satisfied for each measured extent

Holdon to the capstan! Guattari walls the stage the Screens his only Algerian mother

Holdonhardon! when you thinkin' in dem cloaked times of yore begone and methinks it was capsleeve the ape that held your hand!
the fortyninth day and much more closer to the graduating doctors of galore

Jill blew her word farts across the world's glazed interior
and wondered where they went_____


single to the tune
the chune

she bought her Oedipus
she bought

Hulsenbeck the wires go

Hulsenbeck/// Mona was a Franny filled frantic!///
became a psychoanalyst. member that/ not schizologue delove
She 'wandered' in the town, a two ton truck in her mouth, a charitable bar creating space
for her pensee c'est fait dans la bouche. Ta bouche mon amour.
Amour? Armour, Of Infinite Knight without Calvary. To China, then, Lachine where I river
the paddies. IridzmanenFrance balking at the necks not matterbating in the teletype promters

YayaYaya theD R Um beats , like we don't know ____

of jekkylhiddensex a hex on your perfumes! what lingo spokes to us? are the suds in the soap, dear?
do we lather the blights, or gimble the hoots
come black there is more 'black lace'
the world is on its head
what head is on its end?
a german lady in panties, not a shemale
but aboywoman, sleek back
Noble language, irreverent
climate of fever in your fingers the old days 'down by the grace'
Oh grace do you recall when you young, half-naked
wandered by the House at the Farm?
O then she was not a boy
Then he was a virgin
recall that blandishment a word named praise
not bewilder by the tree of night
or the soft of dainty
its high hand a tickle of praise
before the wiresthat trip kaboomjaboom phono optophone

spheremint

Jill knew somethin' was fisheE with the transcenders balkin' and the hegel-bagels baleing forth their baleens of nothing that ain't was not there . Just ask any Brooklyn gal how it felt the tattered skirts at dawn, the breaking point of bics, the childers of everyher where is pregnant and poesie a la box.

Not so will a child find boxes of chocolate in the haptic framework of her folly. Sixty two years to be dead and ebb-becomings galore to listen to the tom'dfoollery of balderdash
sphaleotas: FOAD and falderall! not soaked by the smile of a Vietnamese lady her asssex upside down in the air and we crawled undeground
when the bombers came
and that winter we were hungry our breath came husky
rumpity-rumpity night and we held our skeletons close
empty heads a locket and not transcendence was our jewl and beckon
simmered by the pot
racked by the ruin
ordered by the word
not the hor d'oeuvre or the American language
beside each fleet
over the air of personae and preposition
flagment and ragrement the faldewall and the bodies were pulling
that summer we cane dharma the plane
some wall mirror was the cat's shale in the knees before the forest
and her cambric down
skin so
and young nymphs that wagged their asses
between my eyes was the hand that held your knees still
gushing back the desire ached to repeat
its sudden sundry song
so we 'praise' and open our head spot leaned forward for her to examine
the doctor forage her meal in Franny's hand an analyst who paid her patient
and money was economics ergnomics of interest and
the Night the shoulder was riding down her breast over my mouth citing
crying Mother Mother and was Oedipus in his lane job
not the gob of spitters cryers, lamers and weakers,
but the lamentations of Jeremiah Chomsky over the river
and so others many many of them the crowd mulling and the

This Space

this space was Mona's face between her legs the leggings of river
nother of jewel noble, irreverent vented by the spleen of decayed
bridges faux-pas brimming mare of plane and

forest
a rest to hand shadows over